Thursday, July 29, 2010

New running shoes

Drog till Valbo köpcenter idag och besökte löplabbet. Helt klart värt resan dit! Fick mina fötter inspekterade och sedan filmades dem när jag sprang på löpband i ett par neutrala skor. Det var ju lätt att se sedan på replay att jag överpronerar (vilket jag redan funderat ut), och den vänliga kvinnan som hjälpte mig hittade perfekta skor på en gång. Fick provspringa igen och nu liknade det mera en rät linje. Köpte ett par Saucony ProGrid Omni 8 för 1400 kronor. Jag rekommenderar Löplabbet till folk som letar skor till löpning eller walking.

Went to Valbo shopping mall today and visited Löplabbet. Totally worth the trip. They took a look on my feet, put me into some "neutral" shoes and let me walk and run on their threadmill. While i did so, they recorded it and after some minute the pressed on replay to analyze my technique. They went to get a pair of sheos they thought would fit me, and amazingly enough they did. I ran again and this time when we pressed replay, i was runnign much better with my feet. So i bought a pair of Saucony ProGrid Omni 8 for 1400 SEK. I reccomend Löplabbet for people who want to try out new walking/running shoes.

Saucony ProGrid Omni 8

0 comments: