Friday, December 08, 2006

Bilresan

I dag har jag även vart iväg med Mia för att handla mat till 15 personer inför helgens kurs. Efter dryga en till två timmar på E center har vi lastat in den sista kassen i bagageluckan på den hyrbilen Mia vunnit på lotteri över helgen.

Kråglandes och med lite om och men tar vi oss framåt med gott mod och hopp i sinnet.

Väl vid vändplanen utanför mitt radhus kliver jag ur och stanken av något bränt slår oss genast. Men varför luktar det bränt och framför allt VAD är bränt?

Mia blickar omkring sig och ser att hon inte lagt ur handbromsen riktigt ordentligt. Attans tänker hon och jag garvar samtidigt som jag går in med en matkasse fylld med saker som skall in i frysboxen.

Efter ett tag har Mia kommit hem och hon skriver till mig på MSN.

Maria säger:
det står break vid handbromsen <.<
ENTJs are natural born leaders säger:

ja?
break betyder broms..?

Roligt, roligt....

1 comments:

Maria Leander said...

Ja ja.. panikade mig liiite över att ha sabbat bromsklossarna på en bil jag hade haft i mindre än två timmar.. men men.. den bjussar jag på.. det var för övrigt inget fel på bilen =)