Sunday, December 03, 2006

Ordförandekonferans och ledarskap

I helgen har jag vart på ordförandekonferans på Skärsögården i Stockholm. En härlig kvinna från SV besökte oss och delade med sig av sina kunskaper om personlighetstyper och ledarskap i 3,5 timmar. Det var oerhört roligt!

Bland annat blev vi kategoriserade in i fyra olika personlighetstyper, varav jag blev en pådrivare.

En pådrivare är:
Målinriktad
Effektiv
Självständig
Beslutsam

Jag är sällan affiliative, vilket betyder att jag är:
Mogen, sluten, praktist, logisk, formell, stabil

Jag är ofta directive, vilket betyder att jag är:
Bestämd, risktagande, drivande, snabb, utmanande

I dag när jag kom hem gjorde jag ett personlighetstest efter Jungs modell. Jag blev en ENTJ.


Roligt roligt!

2 comments:

Emma Jonsson said...

Det var bra att det var kul :) vi kanske har någon här som vill ta över ledarskapet nästa år? ;) du hade ju bra egenskaper ju. Jag undrar vilka jag har.

Anonymous said...

Vi kom fram till att du är en omhändertagare Emma. :P