Friday, November 10, 2006

Livsstilsmagasin

Var på Ica i dag och slogs av en chock när jag bland Musse Pigg och Min Häst tidningar finner FHM. Jag som vanligtvis inte ens tittar åt herrtidningar blir helt lamslagen när jag ser den tidningen där..



Det jag heller inte förstår är att de benämner och kategoriserar tidningen som ett "livsstilsmagasin". På framsidan poserar alltså två storbystade blondiner och bilder är säkerligen väldigt returcherad med. Detta är också det som barnen som köper sina tidningar ser när de sträcker sig efter Fantomen.

Jag gick in på tidningens hemsida för att kolla runt lite. Livsstilsmagasinet handlar i det här nummret om:

"Vad kan väl värma bättre i vintermörkret än en storbystad blondin? Två storbystade blondiner, tänkte vi, och plåtade således sexbomben Marie Plosjö tillsammans med sin likaledes läckra syster Monia. Par i damer har aldrig varit lika hett. Se till att tjacka upp dig på nya FHM genast, så får du ta del av årets hetaste dubbelplåtning, bland mycket annat. Till exempel de här grejerna...

- FHM:s stora porrspecial. Allt du vill veta om porrbranschen, kort och gott. Och då menar vi ALLT. Vi har konsulterat en porrfilmsregissör om hur det egentligen funkar bakom kulisserna, och gjort intervjuer med legenderna Ron Jeremy och Jenna Jameson, bland annat. Vi garanterar att du kommer att tappa hakan både en och två gånger.

- Vi listar dessutom världens 10 hetaste latinobabes, och som du förstår blir det en bildfest av rang, med kombattanter som Salma Hayek, Paulina Rubio och Jennifer Lopez. Givetvis har de alla väldigt lite kläder på kroppen."



Ha mycket nöje med "livsstilsmagasinet" which is going to blow your mind...

3 comments:

Sofie said...

Alldeles lamslagen? Visst var det lite malplacerat förstås.

Anonymous said...

Vad ar det for fel pa FHM? :P

Maria Leander said...

Åh jag blir så arg varje gång jag ser en sån här tidning.. och framförallt bland barntidningarna!

Chris, det är säkert inget fel med just den tidningen mer än hur fel det är med alla liknande tidningar... Alla sånna tidningar bidrar till den växande sexualiseringen av kvinnor. Effekten av alla dessa sexualiseringar leder till allt fler tjejer får ätstörningar och inte blir nöjda med sina kroppar och framförallt att kvinnorna blir behandlade som sexobjekt av män. Det tycker jag är en sjuk bieffekt av dessa tidningar och porrfilmer.